MUDr. Martina Vaníčková

Oční lékař, ambulantní oftalmologie, kontaktologie

MUDr. Martina Vaníčková se očnímu lékařství a kontaktologii věnuje již od roku 1990. Svoji kariéru začala na II. oční klinice VFN Karlovo náměstí pod vedením profesora Krause, dále pak pracovala na Berounsku, v Příbrami i na oční klinice Jana Leštáka v Praze. V současné době pracuje ve své vlastní ordinaci v Praze 6. Od roku 2009 působí v Refrakčním Centru Praha, kde se specializuje zejména na problematiku kontaktních čoček.

O životě

„Narodila jsem se a žiji v Praze. Mám skvělou rodinu, která mi pomáhá věnovat se mé práci a maximálně mě podporuje. V současné době buduji svoji vlastní ordinaci v Praze 6, kde jsem převzala původní klientelu a kam přichází i klienti z mých předchozích pracovišť. Snažím se mít tu nejpříjemnější, nejpohodovější a umělecky zajímavou ordinaci, kam se budou mí pacienti, zejména ti dětští, rádi vracet. A pak i díky laskavému přístupu sestřičky Lenky, mohu slyšet dětský hlásek chlapečka při odchodu: „Maminko, já tady chci taky bydlet.“ Jsem ráda, že se u nás pacienti cítí jako doma.“

O sobě

„Ráda se obklopuji uměním, a proto jsem svoji ordinaci pojala též jako jakousi minigalerii vedenou  MgA. Martinem Říhou. Mým posláním je starat se o oči, Martin se stará o to, aby se u nás oči měly na co dívat. Věnuji se sběratelství, které se týká hlavně ex-libris, brýlí, starých lorňonů a cvikrů. Zajímám se o interiérový design, kreslení i malování. Mám ráda práci na zahradě. Snažím se žít a chovat tak, abych se na sebe mohla každý den bez obav podívat do zrcadla.“

O své práci

„Kontaktologii jsem se začala věnovat v roce 1990. Na přelomu nového tisíciletí jsem se umístila na prvním místě v počtu naaplikovaných a prodaných kontaktních čoček firmy Bauch and Lomb. Kontaktním čočkám se věnuji dodnes, byť v daleko menší míře, zato je práce s nimi mnohem zajímavější a pestřejší. Díky práci v Refrakčním Centru Praha pracuji s klienty, kteří nejsou vhodní na refrakční operaci a jejichž dioptrické vady jsou často komplikované a „neřešitelné“. Proto je pak pro mě aplikace kontaktní čočky se zajištěním kvalitního servisu právě těmto klientům velkou výzvou.